پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 316
نویسنده : حامد عابدی

تور بازدید مرکز نجوم ادیب اصفهان از ساعت‌های آفتابی شهرستان اصفهان هم‌زمان با آغاز انقلاب تابستانی و روز جهانی ساعت‌های آفتابی انجام می‌گیرد.

رییس مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: 31 خرداد ماه همزمان با آغاز انقلاب تابستانی و روز جهانی ساعت‌های آفتابی تور بازدید مرکز نجوم ادیب اصفهان از ساعت‌های آفتابی شهرستان اصفهان انجام می‌گیرد.

حسین مزروعی با اشاره به اینکه حضور در این تور و بازدید برای عموم آزاد است، افزود: این بازدید از ساعت هفت صبح چهارشنبه (31 خردادماه) آغاز شده و تا ظهر همان روز ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این بازدید از ساعت‌های آفتابی مستقر در خانه علوم، مسجد حکیم، مسجد عتیق و حمام علیقلی آقا خواهد بود.

مزروعی با بیان اینکه ساعت آفتابی حمام علیقلی آقا خراب شده و دیگر وجود ندارد، عنوان کرد: بازدید از مکان باقی مانده از این ساعت آفتابی و حمام علیقلی آقا انجام خواهد گرفت.

 




بازدید : 260
نویسنده : حامد عابدی

استاندار اصفهان گفت: وضعیت آب در استان بسیار حاد است به همین دلیل از همه دستگاهها و مردم می خواهم  در مصرف آب و حتی برق که تولید آن نیز نیازمند آب است صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی عصر روز گذشته (پنجشنبه) در نشست شورای اداری استان اصفهان که به میزبانی جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: بحث چالش بر انگیز کم آبی و خشکسالی در استان همواره در اولویت مدیریت استان قرار داشته است.

 

جلسه مشترک سه استان چهارمحال و بختیاری، یزد و اصفهان برای مدیریت آب زاینده رود

وی با بیان اینکه از 23 اسفندماه سال گذشته آب پشت سد برای آبیاری زمین های زراعی شرق اصفهان و آب مورد نیاز صنایع رها شد، افزود: هفته گذشته به دلیل کاهش شدید آب پشت سد این آب بسته و رودخانه خشک شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: به همین دلیل بیش از 15 جلسه قرارگاه آب برای بررسی این معضل تشکیل شده تا بتوان آب را به درستی در استان مدیریت کرد.

وی بیان کرد: برای مدیریت بهتر آب در استان پیشنهاداتی برای تشکیل جلسه مشترک میان سه استان چهارمحال و بختیاری، یزد و اصفهان به وزارت نیرو داده شد که وزیر نیرو از تشکیل این جلسه در هفته آینده خبر داد.

ذاکر اصفهانی ادامه داد: یک تیم کارشناسی از سوی معاون اول رییس جمهور، روز چهارشنبه  هفته جاری در کاشان حضور پیدا کردند و وضعیت خشکسالی در این شهرستان را مورد بررسی قرار دادند که امیدواریم هرچه زوتر شاهد دستاوردهای این بازدید باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 68 میلیارد تومان به کشاورزان و دامداران برای جبران خسارت های وارده از خشکسالی از طرف دولت پرداخت شده است، اضافه کرد: مبلغ 200 میلیارد تومان از طرف مدیریت بحران استان برای کاهش حوادث و بحران ها در استان به دستگاه های اجرایی اختصاص یافته است.

 

همه دستگاهها و مردم  در مصرف آب صرفه جویی کنند

وی تاکید کرد: لازم است خاطرنشان کنم که وضعیت آب در استان بسیار حاد است و از همه دستگاهها و مردم می خواهم که در مصرف آب و حتی برق که تولید آن نیز نیازمند آب است صرفه جویی کنند.

وی تصریح کرد: در طول هفته گذشته بازدیدهای متعددی از طول رودخانه برای بررسی و نظارت و مدیریت برداشت های بی رویه از آب رودخانه انجام گرفته است.

وی از گردو خاک و ریزگردها به عنوان یکی دیگر از بحران های مهم استان در شرایط فعلی نام برد و گفت: فرار زنبورهای عسل نیز به مشکلات زنبورداران استان اضافه شده است که البته شرایط در حال مدیریت است.

 

178 هزار شغل در سال جاری باید محقق شود

ذاکر اصفهانی همچنین به وضعیت صنایع و اشتغال اشاره کرد و افزود: مهمترین هدف مدیریت استان حداقل حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از بیکاری کارگران و تعطیلی بیشتر صنایع است.

وی ادامه داد: با تلاش هایی که انجام گرفته است استان اصفهان در میان پنج استان برتر کشور در بحث اشتغال قرار دارد.

استاندار اصفهان بیان کرد: با وجود نرخ بیکاری موجود باید در سال جاری ایجاد یکصد و 78 هزار شغل محقق شود که البته به مساعدت دستگاههای ذی ربط همچون بانک ها نیازمند است.

 

افتتاح ورزشگاه نقش جهان در دهه فجر امسال

وی همچنین از سفر قریب الوقوع رییس جمهور به اصفهان خبر داد و خاطرنشان کرد: گزارش هایی از شهرستان های استان به صورت جداگانه برای ارایه به رییس جمهور تهیه شده است.

وی تاکید کرد:  فرمانداران شهرستانها توجه داشته باشند که پیشنهادات ارایه شده خود را حتما به تایید وزیر مربوطه برای طرح در جلسه هیئت دولت برسانند.

ذاکر اصفهانی در خصوص ورزشگاه نقش جهان گفت: 31 میلیارد تومان برای تکمیل این ورزشگاه بودجه در نظر گرفته شده که امیدواریم در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی احداث باند دوم دهاقان-بروجن، اداره فنی و حرفه ای شهرستان دهاقان و احداث سالن چند منظوره ورزشی شهرستان آران و بیدگل را از برنامه های سفر رییس جمهور به استان برشمرد.

وی تاکید کرد: فرمانداران باید اعتبارات عمرانی تخصیص داده شده را به پروژه های اولویت دار تخصیص دهند.

وی همچنین در خصوص افزایش قیمت نان گفت: این افزایش به دلیل افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان انجام شده است.

ذاکر اصفهانی افزود: در مدت افزایش قیمت نان 391 مورد شکایت، 13 هزار تلفن و 3430 گزارش کتبی از تخلفات نانوایان به ثبت رسیده است.

 

سهمیه 5 هزار نفری استخدامی به زودی اعلام می شود

وی همچنین استخدام در دستگاههای زیر مجموعه استانداری را یکی از برنامه های ایجاد شغل و جوانگرایی در مدیریت استان دانست و افزود: در مرحله نخست این طرح بیش از چهار هزار و 200 نفر به استخدام در خواهند آمد.

استاندار اصفهان ادامه داد: در آینده نزدیک نیز سهمیه 5 هزار نفری استخدامی اعلام خواهد شد.

وی از آزمون استخدامی شهرداری های استان در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این افراد در حوزه شهرسازی به کار گرفته خواهند شد.

 




بازدید : 309
نویسنده : حامد عابدی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: ما نمی خواهیم هیچ استانی بی آب و خشک شود اما هیچ استانی خیال نکند که آب زاینده رود تنها متعلق به آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد عصر روز گذشته (پنجشنبه) در نشست شورای اداری استان اصفهان که به میزبانی جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه مسئله آب در اصفهان جنبه های سیاسی و غیر عادلانه ای پیدا کرده است.

وی افزود: ما نمی خواهیم هیچ استانی بی آب و خشک شود اما هیچ استانی خیال نکند که آب زاینده رود تنها متعلق به آنها است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ادامه داد: در حکم فقهی آمده است که اگر آبی در مملکت وجود داشته باشد مانند رود و رودخانه و دریا، این آب متعلق به حکومت و مدیریت آن وظیفه دولت است.

وی تاکید کرد: از دولت خواستار مدیریت عادلانه آب زاینده رود و از نمایندگان اصفهان خواستار گرفتن حق مردم اصفهان از آب رودخانه هستیم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بسیاری اصفهان را استانی برخوردار می دانند، تصریح کرد: این در حالی است که 75 درصد استان را کویر تشکیل می دهد و از خشکسالی رنج می برد.

وی اضافه کرد: اگر پیشرفتی نیز در استان حاصل شده است مرهون استعداد و تلاش مردم اصفهان بوده است.

طباطبایی نژاد همچنین در خصوص معضل بیکاری در استان گفت: متاسفانه وضعیت صنایع و اشتغال در استان خوب نیست.

وی تاکید کرد: اگر بنا باشد تسهیلاتی برای اشتغال داده شود اولویت با صنعتگران فعلی استان است.




بازدید : 286
نویسنده : حامد عابدی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: یک جهش آماری در نرخ مشارکت مردم اصفهان از 35 درصد در انتخابات مجلس هشتم به بالای 50 درصد در مجلس نهم به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمد مهدی اسماعیلی عصر روز گذشته (پنجشنبه) در نشست شورای اداری استان اصفهان که به میزبانی جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: طبق ارزیابی رسمی وزارت کشور، استان اصفهان رتبه نخست از لحاظ اجرای انتخابات مجلس نهم را کسب کرد.

وی با بیان اینکه این یک فعالیت جمعی بسیار خوب بود، افزود: همه دستگاههای اجرایی استان با تشکیل کمیته مشارکت همگانی و نیز رسانه های حاضر استان از جمله صدا و سیما و روزنامه ها و خبرگزاری ها برای کسب این موفقیت تلاش کردند.

اسماعیلی با مقایسه انتخابات مجلس هشتم و نهم ادامه داد: یک جهش آماری در نرخ مشارکت مردم اصفهان از 35 درصد در انتخابات مجلس هشتم به بالای 50 درصد در مجلس نهم به وجود آمد.

وی به برگزاری این دوره از انتخابات در شهرستان سمیرم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مردم سمیرم با بصیرت عمل کردند و در دور دوم انتخابات مشارکت زیادی داشتند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان افزود: با ارزیابی های انجام گرفته شهرستان نایین رتبه نخست و نطنز و سمیرم به ترتیب رتبه های دوم و سوم را از نظر نرخ مشارکت کسب کردند.

وی ادامه داد: از میان فرمانداران استان، فرماندار شهرستان شهرضا رتبه نخست را از وزارت کشور به دلیل حسن اجرای انتخابات کسب کرد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه از جمعی از دستگاههای اجرایی و رسانه ها که در برگزاری انتخابات مجلس نهم در استان مشارکت داشتند تقدیر شد.




بازدید : 287
نویسنده : حامد عابدی

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: یادمان باشد  مسوولیتی که مردم به دست ما سپرده اند یک امانت است که باید در حفظ آن کوشش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، سکینه عمرانی عصر روز گذشته (پنجشنبه) در نشست شورای اداری استان اصفهان که به میزبانی جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: ای کاش دوباره روحیه جهادی که در اوایل انقلاب و در هشت سال دفاع مقدس در مسوولان کشور وجود داشت زنده می شد.

وی افزود: یادمان باشد  مسوولیتی که مردم به دست ما سپرده اند یک امانت است که باید در حفظ آن کوشش کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثریت نمایندگان مجلس نهم دوره نخستی است که این مسوولیت را عهده دار می شوند، ادامه داد: این یک پیامی از طرف مردم به مجلس است که آنها تحول در وضعیت مدیریتی کشور را خواستار هستند.

وی اضافه کرد: مردم خواستار مدیریت قوی و منسجم در دستگاههای اجرایی کشور هستند.

عمرانی با بیان اینکه سمیرم دارای فقر و دارایی های زیادی است و به این دلیل مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: مشکل خشکسالی در جایی که 91 درصد از مردم کشاورز هستند بسیار مشکل ساز شده است.

عمرانی عشایرنشینی و پراکندگی شهرستان را از مهمترین مشکلات سمیرم برشمرد و اضافه کرد: کمبود پزشک، کمبود فضای ورزشی از دیگر مشکلات مردم در  شهرستان سمیرم است.

 




بازدید : 305
نویسنده : حامد عابدی

رییس دفتر هیئت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان گفت: مهمترین وظیفه نمایندگان قانونگذاری خوب و نظارت بر حسن اجرای قانون است که امیدواریم نمایندگان به وعده ها و وظایف خود به خوبی عمل نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محمدرضا اکرمی عصر روز گذشته (پنجشنبه) در نشست شورای اداری استان اصفهان که به میزبانی جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در انتخابات دوره های هفتم، هشتم و نهم، شاهد بصیرت خوبی از مردم بودیم.

وی حضور مردم در انتخابات مجلس نهم را یک حضور پرشور و بی نظیر دانست و افزود: 67 درصد واجدین شرایط در استان به پای صندوق های رای رفتند که این آمار خوب و نادری بود.

رییس دفتر هیئت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در استان اصفهان با بیان اینکه این انتخابات از کم مشکل ترین انتخابات بود، ادامه داد: بسیاری از کاندیداها تخلفاتی صورت داده بودند که خوشبختانه هیچکدام با اقبال مردم روبرو نشدند و به مجلس راه نیافتند.

وی تصریح کرد: یکی از تخلفات مهمی که توسط برخی از کاندیداها انجام شد استفاده از هزینه های غیرمتعارف بود که باعث نگرانی شدید شد.

اکرمی با بیان اینکه برخی از فرمانداران شهرستان ها به جای بی طرفی از یک کاندیدای خاص طرفداری کردند، گفت: خوشبختانه هیچکدام از آن کاندیداها در انتخابات پیروز نشدند.

وی تاکید کرد: مهمترین وظیفه نمایندگان قانونگذاری خوب و نظارت بر حسن اجرای قانون است که امیدواریم نمایندگان به وعده ها و وظایف خود به خوبی عمل نمایند.




احمد سالک: جایگاه نماینده مجلس باید حفظ شود
نوشته شده در شنبه 27 خرداد 1391
بازدید : 353
نویسنده : حامد عابدی

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یک ساعت در هفته کار کردن را نمی توان اشتغال و اشتغالزایی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک عصر روز گذشته (پنجشنبه) در نشست شورای اداری استان اصفهان که به میزبانی جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: باید برای خدمت به مردم از سیاسی کاری و باندبازی فاصله گرفت.

وی افزود: جایگاه نماینده مجلس که به گفته امام خمینی(ره) در راس امور است باید حفظ شود و نمایندگان نیز باید به رسالت واقعی که همان خدمت رسانی به مردم است عمل کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به نامه نگاری هایی که نمایندگان به برخی مدیران دستگاههای اجرایی برای رسیدگی به کارهای مردم انجام می دهند، اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه سیستم اجرایی در برخی زمینه ها با مشکل روبرو است و باید هرچه سریع تر این مسئله برطرف شود.

سالک با بیان اینکه باید به وضعیت اشتغال در استان به صورت جدی پرداخته شود، گفت: یک ساعت در هفته کار کردن را نمی توان به عنوان اشتغال و اشتغالزایی دانست.

وی ادامه داد: باید با جذب سرمایه گذاری و احیا تولیدات در استان و تقویت تولیدکنندگان صنعتی به وسیله تسهیلات بانکی به امر اشتغال در استان کمک کرد.

سالک به مسئله آب به عنوان یکی از مسایل جدی در استان اشاره کرد و گفت: باید با تشکیل کمیته ای با شرکت سه استان یزد، چهار محال و بختیاری و اصفهان به مدیریت آب پرداخته شود.




بازدید : 293
نویسنده : حامد عابدی

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: شهادت و ایثار عامل تحقق انقلاب بود و امروز هم تداوم انقلاب اسلامی در گرو شهادت و رشادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسین طیبی فر شامگاه گذشته (پنجشنبه) در مراسم  شبی با شهدا که برای تشییع هفت شهید گلگون کفن در گلزار شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حضور شهدا و استقبال گرم مردم از آنها نشان از زنده بودن آرمان های انقلاب اسلامی دارد.

وی با بیان اینکه این شهدا مدت ها مفقود الاثر بوده و در تفحص های اخیر پیدا شدند، افزود: امروز تشییع این شهدا موجب انتشار عطر شهادت و ایثار در شهر اصفهان شده است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان  ادامه داد: انقلاب اسلامی با معیارهای اسلامی شكل گرفت و این درخت تنومند با خون شهدای عزیز آبیاری شد.

وی اضافه کرد: شهادت و ایثار عامل تحقق انقلاب بود و امروز هم تداوم انقلاب اسلامی در گرو شهادت و رشادت است.

طبیبی فر خاطر نشان کرد: دشمنان هنگامیکه حضور مردم در  مراسم های تشییع را مشاهده می کنند می فهمند که مردم همچنان در كنار انقلابی هستند كه آن را به وجود آورده اند و  آن را رها  نخواهند کرد.

وی خاطرنشان كرد: از سوی دیگر دوستان انقلاب با بهره گیری از فضای معنوی حضور شهدا روحیه خود را تقویت می كنند و به حركت انقلابی خویش سرعت می دهند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان تاكید كرد: حضور شهدا قطب نمایی است كه مسیر ولایتمداری را به جامعه نشان می دهد.

وی گفت: امروز تشییع این شهدا موجب انتشار عطر شهادت و ایثار در شهر اصفهان شد.

به گزارش ایسنا، هفت شهید گلگون کفن تشییع شده از شهدای تفحص شده عملیات والفجر 8 بودند كه پیكر آنها در عراق پیدا و به ایران تحویل شده است.

گفتنی است، پیكر” شهید محمد علاف چیان” در گلستان شهدای اصفهان به خاك سپرده شد و قرار است پیكر شش شهید گمنام نیز روز شنبه همزمان با شهادت امام موسی كاظم (ع) در مراسم جداگانه ای در شهرهای هرند، قمصر و  نطنز به خاك سپرده شود.




بازدید : 340
نویسنده : حامد عابدی

 

پكيج‌هـاي نـوين تصفـيه شـيـميـايي فـاضــلاب‌هاي صنـعتي توسط شرکت کاشفان نیلفام از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان طراحی و ساخته شده است.

مهرداد فرهادیان، مدیر بخش تحقیق و توسعه (R&D) شرکت کاشفان نیلفام در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: این اختراع توسط یک گروه پنج نفری در شرکت کاشفان نیلفام طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای تصویه فاضلاب‌های صنایع آبکاری و شیمیایی کوچک و بزرگ استفاده می‌شود، افزود: این فاضلاب‌ها حاوی فلزات سنگینی همچون کروم، نیکل، مس و جیوه است که برای سلامتی انسان خطرناک می‌باشد.

فرهادیان بیان کرد: این دستگاه، فاضلاب‌ها را به گونه‌ای تصفیه می‌کند تا به استانداردهایی برسد که بتوان آن را در محیط زیست تخلیه کرد.

وی در پاسخ به سؤوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان فاضلاب‌ها را به گونه‌ای تصفیه کرد که برای شرب مناسب باشد، گفت: این کار به وسیله تکنولوژی غشایی انجام می‌گیرد که در کشور ما کمتر به آن توجه می‌شود.

مدیر بخش تحقیق و توسعه (R&D) شرکت کاشفان نیلفام ادامه داد: با وجود مشکل کم آبی که به خصوص در استان اصفهان با آن روبه‌رو هستیم می‌توانیم به وسیله اعمال این تکنولوژی در این تصفیه گر و به درخواست مشتری فاضلاب‌ها را به آب شرب تبدیل کنیم.

فرهادیان با بیان اینکه استقبال شرکت‌ها از این پکیج خوب بوده است، تصریح کرد: اما متاسفانه صنعت نسبت به محیط زیست رویکرد مناسبی ندارد و این مسئله جزو اولویتها محسوب نمی‌شود.

وی عنوان کرد: این پکیج تصفیه به شماره 67208 در دفتر ثبت اختراع و مالکیت فکری به ثبت رسیده است.

 




بازدید : 279
نویسنده : حامد عابدی

مدیر عامل جمعیت هلال احر استان اصفهان گفت: خوشبختانه داوطلبان زیادی در این جمعیت برای خدمت به مردم آمادگی دارند و به این جهت توانستیم در نوروز امسال رتبه نخست را در امداد و نجات کسب کنیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، "محسن مومنی" شامگاه گذشته (سه شنبه) در مهمانسرای عباسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتباط گرفتن با جمعیت هلال احمر و صلیب سرخ دیگر کشورها از طریق جمعیت هلال احمر مرکز انجام می‌گیرد.

  مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان همچنین از پیدا شدن جسد کوهنوردی که چهار ماه پیش هنگام کوهپیمایی در کوه­های نطنز و بادرود گم شده بود خبر داد و گفت: این نشان دهنده توجه  و تلاش هرچه بیشتر جمعیت هلال احمر اصفهان در خدمت رسانی به مردم است.

هم‌چنین نایب رییس جمعیت صلیب سرخ کره شمالی گفت: از جمعیت هلال احمر ایران به دلیل  پیشرفت‌های خوبی که در زمینه بشر دوستانه و پیشبرد صلح جهانی استفاده می‌شود، تشکر می‌کنم.

 "پیک یونگ هو" اظهار کرد: سفر هیئت صلیب سرخ کشورکره شمالی با هدف انتقال تجربیات و تحکیم روابط میان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و صلیب سرخ کره شمالی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در تهران توانستیم با رییس و دبیر کل جمعیت هلال احمر ایران دیدار کنیم، افزود: با دیدار از بخش‌های مختلف سازمان از پیشرفت‌های این جمعیت نیز بازدید کردیم.

یونگ هو ادامه داد: از جمعیت هلال احمر ایران به دلیل پیشرفت‌های خوبی که در زمینه بشر دوستانه و پیشبرد صلح جهانی استفاده می‌شود، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران و کره شمالی از لحاظ تاریخی دارای روابط خوبی هستند، اضافه کرد: در سال گذشته در کره شمالی سیل‌های زیادی واقع شد که جمعیت هلال احمر و دولت ایران کمک زیادی را به مردم کشور ما نمودند.

نایب رییس جمعیت صلیب سرخ کره شمالی تاکید کرد: جمعیت صلیب سرخ کره شمالی هر اقدامی را برای تقویت و تحکیم روابط با جمعیت هلال احمر ایران انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت صلیب سرخ کره شمالی در سال 1946 به دست "کیم ایل سونگ"، رهبر فقید کره شمالی بازگشایی شد، گفت: پس از آن رهبر فقید کره اقدامات خوب و قانونی را برای ارایه خدمات هرچه بهتر این جمعیت به مردم کره و جهان انجام داد.

یونگ هو با بیان اینکه جمعیت صلیب سرخ کره شمالی دارای یک میلیون و 100 هزار نفر عضو است، خاطر نشان کرد: 110 هزار نفر از این اعضا به طور داوطلبانه در این جمعیت خدمت می‌کنند.

وی بیان کرد: این جمعیت دارای 9 شعبه استانی، سه شعبه ویژه شهری و 200 شعبه در سطح نواحی و بخش‌ها در کره شمالی است.

نایب رییس جمعیت صلیب سرخ کره شمالی با بیان اینکه در سفر چند ماه پیش هیئت ایرانی به کره شمالی یاداشت تفاهم میان جمعیت صلیب سرخ کره و هلال احمر ایران به امضا رسید، افزود: بر اساس این یاداشت تفاهم، در مواقع آسیب‌های احتمالی در دو کشور این جمعیت‌ها به کمک یکدیگر و مردم می‌شتابند و همچنین متعهد شدند تجربیات خود را به هم منتقل کنند.

وی گفت: جمعیت صلیب سرخ کره شمالی آمادگی لازم را برای کمک به ایران و مردم آن دارد.

یونگ هو تصریح کرد: جمعیت هلال احمر ایران یکی از قویترین جمعیت‌ها در جهان است.




بازدید : 351
نویسنده : حامد عابدی

استاندار اصفهان گفت: در سال گذشته بابت خسارت وارد شده به کشاورزان 50 میلیارد تومان از دولت بودجه دریافت کردیم که این مبلغ صرف فعالیت‌های عمرانی برای کشاورزان شد که موجب رضایت آنها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی عصر روز گذشته (دوشنبه)‌ در آیین بازگشایی ساختمان جدید شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: هدف گذاری دولت دهم توجه کافی به موضوع اشتغال و سرمایه گذاری در بخش‌های تولیدی کشور است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر با بحران خشکسالی در استان روبرو بودیم، افزود: اما در این مدت فعالیت‌های خوبی در جهت بهبود شرایط کشاورزی و کشاورزان انجام گرفت که آن‌ها نیز راضی هستند.

استاندار اصفهان ادامه داد: در سال گذشته بابت خسارت وارد شده به کشاورزان 50 میلیارد تومان از دولت بودجه دریافت کردیم که این مبلغ صرف فعالیت‌های عمرانی برای کشاورزان و موجب رضایت آنها شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 2/6 میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی در استان تولید می‌شود، عنوان کرد: زمینه برای افزایش تولید این محصولات تا سقف 20 میلیون تن وجود دارد.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: اگر مشکل کشاورزان و دامداران را در روستاها برطرف شود می‌توان از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری کرد.
 

 




بازدید : 320
نویسنده : حامد عابدی

ساختمان جدید شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان با یک میلیارد و 435 میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور گفت: هدف از تشکیل این صندوق افزایش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و حفظ سرمایه در بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، عبدالكریم رضوی عصر روز گذشته (دوشنبه) در آیین بازگشایی ساختمان جدید شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در بخش کشاورزی با چند مشکل اساسی روبه رو هستیم، اظهار کرد: مشکل سرمایه چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی مهمترین مشکل در بخش کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی به دلیل پراکنده بودن با خطرات زیادی روبه رو است، افزود: باید حمایت‌ها از این بخش افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کشور با بیان اینکه در برنامه آتی این صندوق تاسیس 60 صندوق حمایتی در شهرستان‌ها است، ادامه داد: هدف از تشکیل این صندوق افزایش تولید و حمایت از تولیدکنندگان و حفظ سرمایه در بخش کشاورزی است.

رضوی با اشاره به اینکه در سال گذشته 780 میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار در کشور هزینه شده است، گفت: طرح آبیاری تحت فشار برای 78 هزار هکتار زمین زراعی اجرایی شده است و 145 هزار هکتار نیز در حال اجرا است.

هم‌چنین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: این صندوق در زمان ادغام وزارتخانه‌های جهاد سازندگی و کشاورزی تشکیل شد.

محمدرضا نریمانی افزود: در ماده 12 قانون ادغام آمده است که این وزارتخانه‌ها موظفند اموال و دارایی مازاد را به فروش رسانده و تحت عنوان شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به دست کشاورزان در جهت حمایت از آنها برسانند.

وی ادامه داد: در این صندوق 49 درصد سهم دولت و 51 درصد سهم بهره برداران است.

نریمانی با بیان اینکه این صندوق اواخر سال 83 با عضویت 13 تشکل دام و طیور و سرمایه اولیه 7.9 میلیارد تومان در استان شکل گرفت، عنوان کرد: در حال حاضر صندوق استان اصفهان با عضویت 323 تشکل دام و طیور و با سرمایه‌ای بالغ بر 24.1 میلیارد تومان در کشور، پس از استان خوزستان از نظر میزان سرمایه در مقام دوم قرار دارد.

وی اضافه کرد: ساختمان جدید صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان اصفهان با یک میلیارد و 435 میلیون تومان اعتبار ساخته شده است.
 

 




بازدید : 351
نویسنده : حامد عابدی

 تیم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان به مسابقات جهانی بلغارستان راه یافت.

رامین جوادی، سرپرست این تیم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: تیم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان از پنج دانشجوی دوره کارشناسی رشته ریاضی این دانشگاه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تیم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان پس از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران رتبه سوم را در مسابقات ملی ریاضی که در سال جاری برگزار شد کسب کرد، افزود: برگزیدگان این مسابقات ملی که توسط انجمن ریاضی ایران برگزار می‌شود مجوز راهیابی به مسابقات جهانی را کسب می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: در مسابقات کشوری امسال 41 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور داشتند.

سرپرست تیم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه معیارانتخاب اعضای تیم ریاضی در دانشگاه‌های مختلف، متفاوت است، عنوان کرد: برگزیده شدن در مسابقات داخلی دانشگاه، معدل بالای دانشجو و اظهار نظر اساتید در خصوص وی، مهمترین معیار انتخاب اعضای تیم ریاضی برای شرکت در مسابقات ملی و بین المللی در دانشگاه صنعتی اصفهان است.

به گزارش ایسنا، نوزدهمین دوره مسابقات بین المللی ریاضیات، پنجم مردادماه سال جاری در کشور بلغارستان آغاز و تا 10 مرداد ادامه خواهد داشت.

 




بازدید : 348
نویسنده : حامد عابدی

"داوود مستوفی نژاد"، دکترای مهندسی عمران و عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان از سال 1366 است.

 تألیف بیش از 13 عنوان کتاب، انتشار 42 مقاله در مجلات علمی پژوهشی و ISI ، ارایه بیش از 90 مقاله در سمینارهای داخلی و خارجی، ثبت سه مورد اختراع و هدایت بیش از 40 پایان نامه و رساله تحصیلات تکمیلی از جمله سوابق ارزشمند این استاد دانشگاه می باشد.

از دکتر مستوفی نژاد در بيست و دومين آیين نكوداشت اعضاي هيئت علمي نمونه كشور به عنوان استاد نمونه توسط رییس جمهور تجلیل شد.

خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، گفت‌وگویی با این استاد نمونه کشوری انجام داده است که در ادامه به بخش‌هایی از آن اشاره می‌شود.

داوود مستوفی‌نژاد در خصوص معیارهای انتخاب استاد نمونه در کشور گفت: در انتخاب استاد نمونه در کشور چند عامل بسیار تاثیرگذار است که از آن جمله می‌توان مقالات منتشر شده در مجلات علمی خارجی و همینطور داخلی، مقالات ارایه شده در کنفرانس‌های بین المللی خارج از کشور، کتاب‌های منتشر شده توسط استاد، نفوذ کتاب‌ها در میان دانشجویان و اساتید، روش‌های تدریس و تنوع آنها را نام برد.

وی با اشاره به روش‌هایی که می‌تواند بازدهی تدریس در کلاس درس را افزایش دهد، اظهار کرد: همانطور که می‌دانید روش‌های تدریس در بیست سال اخیر در جهان تغییر کرده است. استفاده از اسلاید و فیلم‌های آموزشی در کلاس به عنوان وسایل کمک آموزشی و پرسش و پاسخ از دانشجویان به عنوان روش‌های نرم افزاری بسیار تاثیرگذار است.

این استاد دانشگاه نخستین شاخص در یک تدریس موفق را احترام متقابل استاد و دانشجو در کلاس دانست و افزود: یک مدرس باید سعی کند حد و مرز میان خود و دانشجو را رعایت کند و  برای دانشجو یک الگو باشد و همینطور باید سعی کند مطالعه زیاد داشته و به علم روز مسلط و به معنای واقعی علومی را که تدریس می‌کند درک کرده باشد و سعی کند از سووالات زیاد و مکرر دانشجو خسته نشود و بداند که استاد منبع دانشجو است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مقایسه وضعیت آموزشی در دانشگاه‌های کشور نسبت به دانشگاه‌های معتبر دنیا گفت: اجازه بدهید در محدوده تخصصی خودم یعنی مهندسی عمران صحبت کنم، به اعتقاد من این موضوع از دو دیدگاه تئوری و عملی قابل بررسی است، از دیدگاه تئوری بسیار در جایگاه خوبی قرار داریم و تدریس در دانشگاه‌های کشور مانند بهترین دانشگاه‌های دنیا انجام می شود، دانشجویان ما از نظر پایه بسیار قوی هستند، به گونه ای که بسیاری از دانشجویان ایرانی که از دانشگاه های کشور فارغ التحصیل می شوند و برای ادامه تحصیل به دانشگاه های خارج از کشور می روند از نظر مباحت نظری هیچگونه مشکلی ندارند. اما اگر دیدگاه عملی را به دو قسمت کاربردی و آزمایشگاهی تقسیم کنیم، از نظر آزمایشگاهی حداقل در دانشگاه‌های معتبر کشور آزمایشگاه‌هایی با امکانات خوبی در رشته‌های مهندسی داریم، اما از نظر کارگاهی و کاربردی نسبت به  دانشگاه‌های معتبر دنیا عقب‌تر هستیم و در جنبه‌های عملی مشکل داریم.

 مستوفی نژاد در خصوص تاکید بسیاری از استادان به دانشجویان مبنی بر ارایه متون درسی به زبان اصلی (انگلیسی) بیان کرد: به هر حال زبان انگلیسی یک زبان علمی بین المللی شناخته شده است و بیشتر مقالات و منابع علمی در جهان به خصوص در دوره های تحصیلات تکمیلی به این زبان نوشته شده است و برای کسانی که می خواهند در مباحث علمی فعالیت کنند، دانستن حداقل دو زبان دیگر به غیر از فارسی الزامی است. البته این موضوع بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی مطرح است و چون منابع به صورت کتاب تدوین نشده و در حال تحقیق توسط محققان جهان است، به صورت مقاله نوشته و به همین دلیل بیشتر به زبان انگلیسی تدوین می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص دروس ارایه شده در دانشگاه‌ها و میزان کاربردی بودن آنها در بازار کار گفت: در زمینه کاربردی و عملی در رشته مهندسی، دانشجویان برجسته در دانشگاه های کشور بسیارند، اما من معتقد نیستم که دانشگاه موظف است تمام موارد کاربردی را به دانشجو بیاموزد و اگر دانشجو در زمینه تئوری قوی باشد در یک فرصت کوتاه می تواند در بازار کار موفق شود.

وی به وضعیت پژوهشی در میان اساتید اشاره کرد و افزود: اساتید به طور معمول تحقیقات و پژوهش مستقل و فردی را به ندرت انجام می‌دهند و بیشتر به عنوان ناظر در پروژه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی نظارت دارند و هماهنگی‌ها را انجام می‌دهند.

مستوفی‌نژاد ادامه داد: بیشتر اساتید ما که به طور معمول در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ناظر تحقیقات دانشجویان هستند، به خصوص در رشته های مهندسی تحقیقات قابل قبولی را ارایه و ابتدا سعی می کنند که بفهمند دنیا در آن زمینه چقدر پیشرفت داشته و این خود مدت طولانی را طلب می کند و بعد سعی می کنند قدم جدیدی بردارند.

وی تصریح کرد: برخی اساتید تحقیقات کاربردی دارند و برخی تنها بر روی تحقیقات تئوری فعالیت دارند، اما هر دو ارزشمند است که البته به دوران دانشجویی خود آن استاد باز می گردد و به اینکه در دوران دانشجویی خودشان چگونه کار کردند.

این استاد دانشگاه درباره افزایش آمار دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سالهای اخیر گفت: در برنامه های کلان علمی کشور افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیش بینی شده است، البته افزایش تعداد این دانشجویان در سالهای اخیر می تواند دلایل متفاوتی چون مشکلاتی در بازار کار داشته باشد به اینصورت که دانشجوی فارغ التحصیل کارشناسی چون احساس می کند شرایط اشتغال ایده آل نیست و اگر مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترا داشته باشد شرایط بهتری پیدا می کند، پس ترجیح می دهد دو سال دیگر ادامه تحصیل دهد و فکر می کنم  شاید اگر شرایط اشتغال در کشور بهبود می یافت این آمار کاهش پیدا می کرد.

مستوفی نژاد هم چنین در خصوص میزان موفقیت خانم ها در رشته های فنی همچون مهندسی عمران اظهارکرد: آمار دانشجویان دختر در این رشته در سال های پیش از انقلاب بسیار کم بود و حتی یک یا دو نفر در کلاس حضور داشتند و در دهه 70 نیز این آمار زیاد نبود، اما در سال های اخیر بسیار افرایش یافته تا جایی که 25 درصد پذیرش رشته مهندسی عمران از دختران است، البته این رشته بسیار گسترده است و شاخه های متنوعی دارد و چون قسمتی از این رشته محاسباتی و طراحی است خانم ها بسیار در این شاخه ها موفق هستند البته بسیاری از آنها هم در کارهای عملی و اجرایی موفق بوده اند.

 گفت و گو از: حامد عابدی، خبرنگار علمی ایسنا- منطقه اصفهان





اختراع دستگاه کمکی برای سوخت CNG و بنزین
نوشته شده در شنبه 20 خرداد 1391
بازدید : 495
نویسنده : حامد عابدی

دستگاه کمکی (mixer)  برای تنظیم خودکار بهترین میزان مصرف CNG و بنزین در خودرو طراحی و ساخته شد.

محمد حاجی احمدی، طراح این میکسر در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: تولید کمترین آلایندگی، کمترین مصرف و بیشترین توان، بهترین وضعیت سوخت در یک خودرو بنزین سوز است.

وی با بیان اینکه در شرایط مساعد در یک خودرو بنزین سوز، نسبت هوا به بنزین 14 به یک است، افزود: اگر این نسبت حاصل شود سه وضعیت ایده آل(تولید کمترین آلایندگی، کمترین مصرف و بیشترین توان) برای خودرو حاصل می‌شود.

حاجی احمدی ادامه داد: این نسبت در خودروهای گاز سوز هفت به یک است.

وی با بیان اینکه در خودروهای دوگانه سوز از یک قطعه (mixer)  برای تنظیم بنزین و گاز استفاده می‌شود، عنوان کرد: این قطعه که به صورت معمول در خودروها استفاده می‌شود نسبت 9 به یک را برای هر دو سوخت بنزین و گاز اعمال می‌کند.

این مخترع اضافه کرد: این دستگاه موجب تنگ شدن دریچه بنزین شده و مصرف آن را در خودرو افزایش داده و توان خودرو کاهش می‌یابد.

وی در خصوص اختراع خود گفت: در سال 1386 یک (mixer) طراحی شد که به طور خودکار این نسبت را رعایت می‌کند یعنی در موقع استفاده بنزین در خودرو نسبت 14 به یک و در موقع استفاده CNG نسبت هفت به یک اعمال می‌شود.

حاجی احمدی با بیان اینکه این طرح به عنوان یک اختراع به شماره 46508 در اداره ثبت اختراع و مالکیت‌های فکری کشور به ثبت رسیده است، افزود: از سال 86 تاکنون در حدود 45 هزار قطعه از این (mixer)  به فروش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای این قطعه هنوز استانداردی در نظر گرفته نشده است، گفت: در حال پیگیری برای بررسی آن و تعیین استاندارد در کشور برای اینگونه قطعه‌ها هستیم.

این مخترع اضافه کرد: این (mixer) دارای پروانه بهره برداری از اداره صنایع و معادن استان و گواهینامه از شرکت SGS سوییس است.

 




بازدید : 293
نویسنده : حامد عابدی

امام جمعه موقت اصفهان گفت: شرکت های بزرگ با وجود اینکه برخی مواد اولیه مورد مصرف آنها توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می شود اما متاسفانه از خارج کشور این مواد را وارد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر اصفهان با اشاره به نام گذاری امسال به نام “ تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی” اظهار کرد: باید با سیاستگذاری صحیح از سوی دولتمردان و سیاستگذاران از تولید ملی حمایت شود.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در راه تولید در کشور وجود دارد، افزود: متاسفانه برخی در کشور با واردات بی رویه موجب ورشکستگی صنایع در کشور می شوند.

وی تصریح کرد: باید به درستی از صنایع حمایت کرد و تنها به شعار اکتفا نکرد.

امام جمعه موقت اصفهان کیفیت پایین اجناس تولید داخل را از القائات دشمنان برای ضربه زدن به اقتصاد کشور دانست و افزود: بسیاری از اجناس وارداتی از خارج از کشور دارای کیفیت بسیار پایینی است، اما مردم به راحتی آنها را خریداری می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون سیاستگذاری ها در خصوص حمایت از تولیدکنندگان در کشور اشتباه بوده است، تاکید کرد: باید این سیاست ها تغییر کند و اصلاح شود.

رهبر همچنین به مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: این مراسم نیز مانند سالهای گذشته با شکوه هرچه تمام تر برگزار شد.

وی همچنین به سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در هفته پیش رو اشاره کرد و افزود: این ستاد متاسفانه وظیفه ای که بر آن محول شده بود را به خوبی انجام نداده است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: کار فرهنگی در کشور بسیار با اهمیت است و باید سرمایه گذاری بیشتری در این خصوص صورت پذیرد.

وی همچنین به مشکلاتی که پیش روی وضعیت آب و خشکسالی در استان است اشاره کرد و گفت: باید برنامه جدی در این خصوص توسط مسوولان پیاده شود.

رهبر تصریح کرد: باید مسئله حق آبه زاینده رود برنامه ریزی و مشخص شود.





بازدید : 347
نویسنده : حامد عابدی

 

یک کارشناس نجوم گفت: بر روی سطح قمر تیتان رودهایی از متان مایع وجود دارد که نشان دهنده بارش متانی است و در چنین شرایطی احتمال وجود گونه‌هایی از حیات بر روی این قمر کیوان وجود دارد.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: سیاره کیوان (زحل) پنجمین سیاره نزدیک به خورشید و دومین سیاره بزرگ منظومه شمسی است.

 وی با بیان اینکه این سیاره شکاف‌ها و حلقه‌های متعددی دارد، افزود: تاکنون حلقه‌های A.B.C.D.E  در اطراف آن مشاهده شده است.

این کارشناس نجوم با بیان اینکه به طور یقین نمی‌توان تعداد این حلقه‌ها را تشخیص داد، گفت: زمانی تصور می‌شد یک یا  دو حلقه بیشتر در اطراف زحل وجود ندارد.

وی با اشاره به شکاف بزرگ در میان حلقه‌های سیاره کیوان اظهار کرد: این شکاف حلقه کاسینی نامیده می‌شود که می‌توان حتی با تلسکوپ‌های متوسط آن را مشاهده کرد.

مرادی با بیان اینکه برای سفر به این سیاره ابتدا باید از میان حلقه‌ها گذشت، گفت: قسمت زیاد آسمان زحل را حلقه‌ها پوشانده‌اند و آسمان صاف و یکنواخت وجود ندارد.

وی ادامه داد: چون تعداد قمرهای سیاره زحل بسیار بیشتر از زمین است چند ماه هم زمان در آسمان این سیاره مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه قمر تیتان در سیاره کیوان (زحل) به مانند زمین دارای جو است، اضافه کرد: بر روی سطح این قمر رودهایی از متان مایع وجود دارد که نشان دهنده بارش متانی است و در چنین شرایطی احتمال وجود گونه‌هایی از حیات بر روی این قمر سیاره کیوان وجود دارد.

این کارشناس نجوم با اشاره به اینکه در لایه‌های جوی زحل که پایین روی فشار به حدی زیاد می‌شود که هر گونه سفینه‌ای از بین می رود، افزود: این فشار به دلیل التهاب بیش از حد جو و همچنین بادها و توده‌های گازی با سرعت فراوان است، بنابراین هیچ مکانی برای  فرود آمدن در سطح این سیاره وجود ندارد.


 


:: برچسب‌ها: کیوان-زحل-کهکشان , حیات ,



آیا ماه بیلبورد پپسی کولا می‌شود؟!
نوشته شده در شنبه 13 خرداد 1391
بازدید : 385
نویسنده : حامد عابدی

بر اساس اخبار منتشر شده بر روی بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ارسال نامه‌های الکترونیکی که نمی‌توان منبع خاصی برای آن در نظر گرفت، روز 16 خرداد ماه راس ساعت 23 و 30 دقیقه به وقت ایران و به مدت 15 دقیقه، لوگوی "پپسی کولا" بر روی ماه قرار می‌گیرد که در ایران و منطقه خاورمیانه به وضوح قابل رویت است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، این پدیده که چند روزی است دهان به دهان و ایمیل به ایمیل می‌گردد و در شبکه های اجتماعی پرمخاطب درج شده است بسیار مورد توجه بخشی از مردم جهان قرار گرفته است.

یک کارشناس نجوم در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا- منطقه اصفهان، بر این عقیده است که به طور معمول  خبرهای نجومی و تبلیغاتی که به صورت گسترده در دنیای مجازی مطرح شده بیشتر در حد یک شایعه بوده است.

عمران مرادی افزود: این کار تبلیغاتی وسیع بسیار پر هزینه خواهد بود و هنوز شرکت پپسی کولا هیچ نظری در خصوص این فعالیت و چگونگی آن  ابراز نکرده است.

به گزارش ایسنا،  تاکنون شرکت پپسی کولا هیچگونه اطلاعاتی از این رویداد مهم در سایت خود درج نکرده است.
 




بازدید : 336
نویسنده : حامد عابدی

مدیر مرکز رشد فناوری و رییس کارگروه فناوری‌های نوین دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان موفق به کسب دیپلم افتخار و مدال برنز در بخش بیوتکنولوزی کشاورزی ر چهلمین دوره جشنواره بین المللی اختراعات ژنو سوئیس و همچنین دیپلم افتخار و مدال ویژه وزارت علوم و تحقیقات کشور رومانی به دلیل ارایه طرح "غنی سازی گیاهان با استفاده از اسید حاوی امگا3 " گردید.

کامران صفوی ارایه کننده این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: مدال برنز، تنها مدال ایران در بخش بیوتکنولوژی کشاورزی در این دوره از مسابقات بود.

وی با بیان اینکه این طرح یک غنی سازی محیط کشت بافت گیاهی با استفاده از اسید حاوی امگا3 است، افزود: برخی گیاهان در محیط‌های ژله‌ای رشد می‌کنند که به آن محیط کشت بافت می‌گویند.

 مدیر مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ادامه داد:  زمانی که اسید حاوی امگا 3 در محیط کشت بافت تزریق می‌شود ریشه گیاه، آن اسید را جذب می کند و گیاه حاصل، حاوی امگا3 خواهد بود.

وی اضافه کرد: این طرح برای تمام گیاهان خوراکی قابل استفاده است.
 




بازدید : 385
نویسنده : حامد عابدی

تیم دانشجویی بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در نخستين دوره مسابقات کشوری بتن مقاوم واقتصادی رتبه نخست اين دوره را كسب كرد.

پيام نجفي معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، اظهاركرد: تیم دانشجویی بتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در نخستين دوره مسابقات کشوری بتن مقاوم و اقتصادی كه در دانشگاه شهید منتظری مشهد برگزار شد رتبه نخست اين دوره را كسب كرد.

وي با اشاره به اينكه اين مسابقات در 14 ارديبهشت ماه سال جاري برگزار شد، افزود: در اين مسابقه، بتن‌ها در دو قسمت مقاومت و هزينه ساخت آن‌ها مورد بررسي و ارزيابي قرار داده شد.

نجفي با بيان اينكه تيم بتن اين دانشگاه از چهار نفر تشكيل شده است، ادامه داد: آرش صداقت دوست، مهدی ظهرایی، پیمان نیک دان و علی موسوی چهار نفر اعضاي تيم بتن دانشكده عمران هستند.

معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد خوراسگان با اشاره به اينكه در این مسابقات يكصد و 60 تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور حضور داشتند، اضافه كرد:  تیم دوم شركت كننده اين دانشكده نیز حايز رتبه چهارم اين دوره از مسابقات شد.

 

 

 

 




بازدید : 291
نویسنده : حامد عابدی

 

جلسه قرارگاه آب در محل استانداری اصفهان به منظور بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان‌های فلاورجان، نجف آباد و قهدریجان با حضور نمایندگان کشاورزان این شهرستان‌ها و جمعی از مسوولان استان عصر روز گذشته (سه شنبه) تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان در این جلسه گفت: امسال در حوزه صنعت 25 درصد و شرب 20 درصد کاهش مصرف آب خواهیم داشت.

محمد مهدی اسماعیلی اظهار کرد: در سال آبی گذشته قرار شد با توجه به مشکلاتی که در خصوص خشکسالی و سهم آب شرب مردم وجود داشت تخصیص سهمیه آب به کشاورزی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود مشکلات زیاد آب به کشاورزان داده شد، ادامه داد: در تاریخ 23 اسفندماه گذشته به دلیل اینکه آب پشت سد به شدت کاهش یافته بود مدیریت بحران استان تصمیم به جلوگیری از سهم آب کشاورزی گرفت.

بیمه کشاورزان در سفر چهارم هیئت دولت بررسی می‌شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه در غرب استان تنها سهمیه آب برای باغات تخصیص داده شده است، گفت: این سهمیه برای استفاده باغات است نه برای کشت محصولات.

وی با بیان اینکه مصرف آب در دیگر حوزه‌ها نیز کاهش یافته است، اضافه کرد: در حوزه صنعت 25 درصد و شرب 20 درصد کاهش مصرف خواهیم داشت.

اسماعیلی با اشاره به مصوبات هیئت دولت در دور چهارم سفرهای استانی به استان چهار محال و بختیاری در خصوص آب زاینده رود، تصریح کرد: 15 مصوبه در خصوص آب زاینده رود وجود داشت که با رایزنی‌های صورت گرفته توسط مسؤولان استان اصفهان، 12 مصوبه مورد تجدید نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به مصرف بیش از حد صنایع دفاع استان از آب زاینده رود تاکید کرد: به صنایع دفاع اخطار داده شد که این وضعیت را اصلاح کند وگرنه تصمیمات دیگری خواهیم گرفت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه پیشنهاد تحت پوشش قرار گرفتن بیمه کشاورزان بسیار خوب است، گفت: در دور چهارم سفر هیئت دولت به اصفهان این مسئله تحت یک مصوبه بررسی خواهد شد.

وی در مورد سهمیه کشاورزان سه شهرستان نجف آباد، قهدریجان و فلاورجان اظهار کرد: در حال حاضر قرار بر این است که هر ماه یک هفته آب در اختیار کشاورزان قرار گیرد که پیشنهاد می‌شود هر 25 روز یک هفته مورد بررسی قرار گرفته شود.

40 تا 50 درصد آب ورودی به سد زاینده رود کاهش یافته است

هم‌چنین مدیر کل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: مستند کردن سهم حق آبه‌داران زاینده رود مسئله‌ای است که باید به زودی مطرح و بررسی گردد.

 محمد علی طرفه اظهار کرد: سال گذشته به شرق اصفهان سهمیه آب کشاورزی تعلق نگرفت و با تشکیل کمیته‌ای به بررسی سهمیه‌ها و مشکلات کشاورزان پرداخته شد.

مدیر کل آب منطقه‌ای استان اصفهان ادامه داد: امسال نیز باید با تشکیل کمیته‌ای به بررسی این مشکلات پرداخته شود.

هم‌چنین معاون حفاظت و بهره‌برداري شركت آب منطقه‌اي استان اصفهان با بیان اینکه امسال 40 تا 50 درصد آب ورودی به سد زاینده رود کاهش یافته است، اظهار کرد: متاسفانه حجم آب پشت سد زاینده رود از 840 میلیون متر مکعب فراتر نخواهد رفت.

غلامحسین حیدرپور با بیان اینکه تا 15 خردادماه سال آبی جاری میزان بارندگی نسبت به سال گذشته 36 درصد افزایش یافته است، افزود: اما این آمار نسبت به میانگین دراز مدت آن 20 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در خصوص برنامه تنظیم شده برای سهمیه آب شهرستان‌های نجف آباد، فلاورجان و قهدریجان قرار شد تخصیص آب به آنها شش دوره به صورت یک‌هفته در 25 روز باشد که تا به امروز دو دوره آن انجام شده است.

تنها هفت هزار و 500 هکتار از زمین‌های فلاورجان زیر کشت است

هم‌چنین محمدرضا نریمانی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: 45 درصد آب حوزه زاینده رود در اختیار آب شرب و مابقی در اختیار کشاورزی و صنعت است.

وي افزود: در سال آبی گذشته بیش از یکصد و 50 میلیارد تومان برای مصرف بهینه آب در استان هزینه شده است که نسبت به سال88 و 89 رشد 10 برابری داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه امسال دوهزار و 300 میلیارد تومان برای زیربناهای کشاورزی در کشور اعتبار در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در تلاش هستیم حداقل 300 میلیارد تومان از این اعتبار به استان اصفهان تخصیص یابد.

وی همچنین در خصوص میزان مصرف آب در استان چهار محال و بختیاری توسط کشاورزان این استان گفت: ما به صورت مداوم در حال بررسی هستیم که کشاورزان این منطقه برداشت اضافه‌ای از آب زاینده رود نداشته باشند.

همچنین قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه اظهار کرد: با وجود وضعیت آب در استان پیش بینی می‌شود امسال در شهرستان فلاورجان بیش از هفت هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت نداشته باشیم.

محمد نصر اصفهانی با بیان اینکه در سال گذشته در شهرستان نجف آباد سطح زیر کشت، شش هزار و 400 هکتار بود که بسیاری از آن به مرحله محصول نرسید، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در حدود پنج هزار و 700 هکتار زمین زیر کشت قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکل آب در این شهرستان‌ها برآورد خسارات انجام شده که برای استاندار ارسال شده است.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فلاورجان گفت: چرا کشاورزان نیز مانند کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار نمی‌گیرند و همیشه درگیر مسایلی مانند وجود کارفرما هستند.

اسماعیلی افزود: پیشنهاد می‌کنیم کشاورزان به راحتی تحت پوشش بیمه قرار گیرند تا در مواقع بحرانی مانند امسال بتوانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه بالغ بر دو هزار و 500 هکتار زمین زراعی در این شهرستان زیر کشت نرفته است، اظهار کرد: 921 هکتار از باغهای این شهرستان از بین رفته است.

وی با اشاره به وام‌هایی که  کشاورزان از بانک گرفته و با وجود مشکلات خشکسالی توان بازپرداخت آن را ندارند، تاکید کرد: باید با پرداخت قسمتی از این وام فشار وارده بر کشاورزان کاهش داده شود.

برداشت آب زاینده رود نیاز به اجازه کشاورزان دارد

در ادامه  تعدادی از نمایندگان کشاورزان شهرستان‌های نجف آباد، فلاورجان و قهدریجان به ایراد سخنانی در خصوص مشکلات کشاورزان پرداختند.

رسول جعفرزاده یکی از نمایندگان کشاورزان نجف آباد خطاب به مسؤولان گفت: آب زاینده رود حق ما است و شما باید برای برداشت آن از ما اجازه بگیرید.

وی افزود: 73 درصد آب زاینده رود حق ما است و غیر از سهم آب شرب مردم ما حق خود را از آب زاینده رود طلب می‌کنیم.

وی با بیان پیشنهاد نمایندگان کشاورزان در خصوص سهمیه آب گفت: پیشنهاد دادیم به جای هر یک ماه یک هفته، هر 25 روز یک هفته آب به کشاورزان اختصاص یابد.

همچنین نماینده کشاورزان شهرستان قهدریجان نیز اظهار کرد: به جای اینکه برای کشاورزان برآورد خسارت شود باید سهم آب کشاورزی آنها داده شود.

قدیری افزود: در این مدت خشکسالی متاسفانه بسیاری از جوانان شهرستان بیکار شده‌اند.

همچنین مصطفی صادقی، رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی شهرستان نجف آباد اظهار کرد: عرف می‌گوید آب هرکجا رود هر فردی در مسیر ان باشد می‌تواند استفاده کند.

وی افزود: نباید با برنامه ریزی‌های نادرست این مشکلات را برای کشاورزان ایجاد کرد.

صادقی ادامه داد: ما نمی‌دانیم زاینده رود چه موقع به وجود آمده اما شاید بتوانیم تاریخی برای مرگ آن بیابیم.

 




بازدید : 309
نویسنده : حامد عابدی

جانشين رييس ستاد بزرگداشت 23امين سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) گفت: شهرستان اصفهان با 17 هزار و 500 و شهرستان نجف آباد با سه هزار و 500 نفر به ترتيب بيشترين و كمترين تعداد زائر را به مرقد حضرت امام به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه اصفهان، مسؤولان ستاد بزرگداشت 23‌امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) امروز(یک‌شنبه) در محل استانداری در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به  تشریح فعالیت‌ها وچگونگی اجرای برنامه‌های این ایام پرداختند.

 فرزاد زيويار، جانشين رييس ستاد بزرگداشت 23امين سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) با بيان اينكه حدود يك ماه از تشكيل ستاد بزرگداشت 23امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) مي‌گذرد، اظهار كرد: اين ستاد از هشت كميته تشكيل شده است.

وي افزود: كميته‌هاي بهداشت و درمان، اعزام، پشتيباني، اطلاع رساني، فرهنگي و هنري، ترابري، مراسم و ارزيابي، هشت كميته ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) است.

زيويار با بيان اينكه در سال گذشته 45 هزار نفر از استان به مرقد مطهر حضرت امام (ره) براي برگزاري مراسم سالگرد اعزام شدند، ادامه داد: امسال 65 هزار نفر از استان اصفهان به مرقد مطهر حضرت امام (ره) اعزام خواهند شد.

جانشين رييس ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) اضافه كرد: از اين 65 هزار نفر، 17 هزار و 500 نفر از شهرستان اصفهان و مابقي از 23 شهرستان ديگر استان هستند.

وي گفت: شهرستان اصفهان با 17 هزار و 500 و شهرستان نجف آباد با سه هزار و 500 نفر به ترتيب بيشترين و كمترين تعداد زائران را به مرقد حضرت امام (ره) به خود اختصاص داده‌اند.

زيويار بيان كرد: در شهرستان اصفهان اعزام زائران توسط سپاه صاحب الزمان (عج) انجام مي‌گيرد.

وي با اشاره به برگزاري دو برنامه در 15 و 14 خرداد ماه در اصفهان به مناسبت رحلت حضرت امام (ره) و بزرگداشت 15 خرداد خاطر نشان كرد: در 14 خرداد سخنراني با حضور آيت الله خاتمي و 15 خرداد مراسمي در سالن همايش‌هاي صدا و سيماي مركز اصفهان برگزار خواهد شد.

زيويار همچنين به كاروان دو امدادي عاشقان حسيني، زائران خميني اشاره كرد و گفت: 900 نفر در اين كاروان در حدود 700 كيلومتر راه را در مدت چهار روز به مقصد مرقد مطهر حضرت امام (ره) طي خواهند كرد.

در روز 15 خرداد نه عزاداري داريم نه جشن

هم‌چنين مسؤول كميته اطلاع رساني و مراسم ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) نيز با بيان اينكه تبليغات و اطلاع رساني در خصوص مراسم بزرگداشت در اصفهان از فردا آغاز مي‌شود، اظهار كرد: به دليل تقارن 13 رجب با روز 15 خرداد جشن گرفته نمي‌شود اما از عزاداري نيز پرهيز خواهد شد.

جعفر عسگري ادامه داد: تلاوت قرآن مجيد در مساجد، برگزاري مراسم سالگرد رحلت حضرت امام در ميان نماز ظهر و عصر در ادارات استان در روز 13 خرداد از ديگر برنامه‌هاي امسال است.

ثبت نام براي اعزام به حرم حضرت امام(ره) تا 10 خردادماه ادامه دارد

‌هم‌چنین مسؤول كميته اعزام ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره)  اظهار كرد: وظيفه اصلي اين ستاد اعزام و ساماندهي زائران حرم مطهر حضرت امام (ره) است.

سرهنگ اسماعيل شريفيان با بيان اينكه اعزام امسال با اتوبوس‌هاي خواهران و برادران و خانوادگي است، افزود: يكهزار و 500 مسؤول زن و مرد در اتوبوس‌ها به همراه زائران براي پشتيباني اعزام خواهند شد.

وي بيان كرد: ثبت نام براي اعزام به حرم حضرت امام (ره) از اول خردادماه آغاز شده و تا 10 خردادماه در پايگاه‌هاي بسيج سراسر استان و نيز كانون‌هاي فرهنگي مساجد ادامه خواهد داشت.

يكهزار و 500 دستگاه اتوبوس كار حمل و نقل زائران را بر عهده دارد

مسؤول كميته ترابري ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) نيز با بيان اينكه در مجموع  404 دستگاه اتوبوس براي اعزام زائران مرقد حضرت امام (ره) در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: در كل يك‌هزار و 500 دستگاه اتوبوس كار حمل و نقل و اعزام زائران را بر عهده خواهد داشت.

حسينعلي شمعانيان افزود: تمام اتوبوس‌ها در اين سه روز بيمه خواهند شد.

هم‌چنين مسؤول كميته فرهنگي و هنري ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) خاطر نشان كرد: تهيه لوح فشرده و كتاب از وصيت نامه سياسي الهي حضرت امام (ره) توسط موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام براي زائران تهيه شده است.

حجت الاسلام والمسلمين رمضانعلي معتمدي ادامه داد: برگزاري شب شعر در رابطه با حضرت امام(ره)، حضور اقليت‌هاي مذهبي در مراسم و اجراي طرح تلاوت نور در مساجد از ديگر فعاليت‌هاي فرهنگي در رابطه با ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) است.

براي تزيين خيابان‌ها از رنگ سبز به جاي رنگ سياه استفاده خواهد شد

هم‌چنين مسؤول كميته پشتيباني ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) گفت: توزيع بسته‌هاي فرهنگي در ميان زائران، ساماندهي محيط‌هاي شهري براي برگزاري مراسم و پشتيباني در تزيين خيابان‌ها به مناسبت بزرگداشت رحلت حضرت امام و نيز سالروز تولد حضرت علي(ع) از مهمترين برنامه‌هاي اين كميته است.

اكبر معتمدي بيان كرد: امسال به دليل تقارن 13 رجب سالروز تولد حضرت علي(ع) با 15 خرداد براي تزيين خيابان‌ها از رنگ سبز به جاي رنگ سياه استفاده خواهد شد.

زائران از آب بسته بندي شده استفاده كنند

هم‌چنین مسؤول كميته بهداشت و درمان ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) نيز با بيان اينكه بيمارستان‌ها در بين راه زائران را به صورت رايگان مداوا خواهند كرد، اظهار كرد: زائران در استفاده از آب بسيار دقت داشته باشند و از آب بسته بندي شده استفاده كنند.

احمد جمشيدي ادامه داد: زائران بايد دقت كنند كه از آوردن غذاي پخته در بين راه خودداري كنند، چون معمولا فرصت گرم كردن آن در بين راه نيست و دچار مشكل خواهند شد.

مسؤول كميته ارزيابي ستاد بزرگداشت 23 امين سالگرد رحلت حضرت امام (ره) نيز با بيان اينكه اين ستاد امسال با هدف ارزيابي اين مراسم شكل گرفته است، گفت: تاكنون دو جلسه در اين كميته تشكيل شده است.

اكبر كمالي از ارزيابي اين مراسم به صورت مداوم و در طول مراسم به كمك جهاد دانشگاهي واحد اصفهان خبر داد و افزود: فرم‌هاي نظر سنجي در ميان زائران اصفهان توزيع خواهد شد تا ميزان رضايت آن‌ها از خدمات مشخص شود.

 




امروز خورشید بر فراز کعبه عمود می‌شود
نوشته شده در یک شنبه 7 خرداد 1391
بازدید : 475
نویسنده : حامد عابدی

یک کارشناس نجوم گفت: در زمانی که خورشيد دقيقا بر فراز شهر مکه به صورت کاملا عمود قرار گرفته است، بهترين فرصت براي تعيين جهت قبله در شهرهاي مختلف کشور است.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان اظهار کرد: خورشید در زمان ظهر شرعی به وقت شهر مکه به طور دقیق بر خانه کعبه عمود خواهد شد.

وی افزود: این اتفاق تنها دوبار در سال در نیمکره شمالی می‌افتد که بهترین زمان برای تشخیص قبله است.

این کارشناس نجوم با اشاره به اینکه جهت‌يابي قبله از جمله مهمترين فعاليت‌هاي منجمان مسلمان در طول تاريخ بوده است، افزود: هفتم خرداد ماه و بيست و پنجم تيرماه بهترين زمان‌ها براي يافتن جهت دقيق قبله با استفاده از تابش خورشيد است.

وی عنوان کرد: به دليل انحراف 23.5 درجه‌اي زمين در فضا، تابش خورشيد در طول سال از عرض جغرافيايي 23.5 درجه جنوبي به صورت عمود تابش مي‌کند و به همين شکل تا 23.5 درجه‌ عرض شمالي پيش مي‌رود و دوباره اين تابش عمود به سمت مدار جنوبي باز مي‌گردد.

مرادی ادامه داد: در اين مسير رفت و برگشت، تابش خورشيد دو بار در دو روز 7 خرداد و 25 تير ماه در هنگام ظهر شرعي بر شهر مکه عمود مي‌شود. در اين زمان خورشيد بر عرض‌هاي ديگر از جمله عرض جغرافيايي کشور ايران مايل‌تر مي‌تابد بنابراين به طور مثال در هنگام ظهر شرعي به وقت مکه به دليل تابش عمود خورشيد، اجسام هيچ سايه‌اي در اين شهر نمي‌سازند، اما در ايران اجسام داراي سايه خواهند بود.

وی اضافه کرد: اگر در زمان‌های ياد شده به هنگام ظهر شرعي شهر مکه - حدود ساعت 13 و 48 دقيقه به وقت ايران - ميله يا تکه چوب صافي را به طور کاملا عمود در زمين فرو کنيم، خواهيم ديد که سايه‌اي بر روي زمين ايجاد مي‌کند که هم راستا ولي خلاف جهت شهر مکه است به دليل اين‌که خورشيد از سمت شهر مکه مي‌تابد.

این کارشناس نجوم افزود: اگر در راستاي سايه و رو به سوي خورشيد يعني در خلاف جهت سايه بايستيم، دقيقا در جهت قبله ايستاده‌ايم چون در آن زمان خورشيد دقيقا بر فراز شهر مکه به صورت کاملا عمود قرار گرفته است، بهترين فرصت براي تعيين جهت قبله در شهرهاي مختلف کشور است.




بازدید : 336
نویسنده : حامد عابدی

رییس مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان گفت: گذر سیاره ناهید از مقابل خورشید که در خردادماه اتفاق می افتد، هفتمین گذر از زمان اختراع تلسکوپ است.

حسین مزروعی در گفت وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: گذر سیاره ناهید از مقابل خورشید، 17 خردادماه سال جاری و در زمان طلوع خورشید انجام می شود.

وی با بیان اینکه این این گذر در هر قرن حداکثر دو بار اتفاق می افتد، افزود: در قرن بیستم این گذر اتفاق نیفتاده است.

رییس مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان ادامه داد: گذر سیاره ناهید از مقابل خورشید که در خردادماه اتفاق می افتد، هفتمین گذر از زمان اختراع تلسکوپ است.

وی گفت: پس از این گذر تا حدود یکصد و پنج سال دیگر گذر این سیاره از مقابل خورشید اتفاق نخواهد افتاد.

مزروعی همچنین به برنامه های مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان در این روز اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه آموزشی و رصد این گذر در میدان نقش جهان و دانشگاه اصفهان از جمله این برنامه ها است.

به گزارش ایسنا، سیاره زهره یا ناهید (ونوس) به ترتیب فاصله از خورشید، دومین سیاره منظومه شمسی است و بین زمین و تیر قرار دارد. این سیاره نزدیک ترین سیاره به زمین است و بعد از خورشید و ماه، درخشان ترین جرم آسمانی طبیعی است که به هنگام شب از زمین رویت می شود.

گفتنی است، گذر سیاره ناهید از مقابل خورشید از ساعت 2 و 36 دقیقه و 49 ثانیه به وقت ایران آغاز می شود. خورشید در ساعت 5 و 48 دقیقه طلوع خواهد کرد و در ساعت 9 و 24 دقیقه و 14 ثانیه زمان گذر به پایان می رسد.

 




بازدید : 300
نویسنده : حامد عابدی

نمایشگاه “خودباوری تولید ملی” در موسسه آموزش عالی فیض الاسلام شهرستان خمینی شهر به کار خود پایان داد.

محسن صمدانیان در گفت وگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهار کرد: مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه “خودباوری، تولید ملی“، ارتقا سطح علمی و توانمندی دانشجویان و ایجاد نشاط و حمایت از تولید ملی و خلاقیت و نوآوری بوده است.

وی افزود: پیوند دانشگاه و صنعت و ایجاد رقابت سالم میان دانشجویان و تشویق آنها به اجرای هرچه بهتر و بیشتر فعالیت های علمی و فرهنگی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.

رییس موسسه آموزش عالی فیض الاسلام ادامه داد: این نمایشگاه تنها برای دانشجویان رشته مدیریت صنعتی برگزار شده است.

صمدانیان با بیان اینکه هنرستان های فنی و حرفه ای مهمترین جامعه هدف این نمایشگاه بوده است، عنوان کرد: جمعی از دانش آموزان و دانشجویان استقبال خوبی از این نمایشگاه انجام دادند.

به گزارش ایسنا، موسسه آموزش عالی فیض الاسلام با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1385 در شهرستان خمینی شهر آغاز به کار کرد.

گفتنی است، نمایشگاه خودباوری، تولید ملی از یکم خردادماه سال جاری آغاز و عصر (پنجشنبه) چهارم خردادماه به کار خود پایان داد.

 




بازدید : 327
نویسنده : حامد عابدی

خطیب جمعه اصفهان گفت: مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای غربی موجب می شود که افکار عمومی حرف های به حق ما را بشنود و به حق هسته ای ما پی ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت امام دهم اظهار کرد: امام هادی(ع) یکی از مظلوم ترین ائمه است.

وی با بیان اینکه امام هادی(ع) با وجود فشارهای زیادی که از جانب خلیفه عباسی به ایشان وارد می شد توانستند شاگردان زیادی تربیت کند و آثار فاخری برای تشیع به جا بگذارد، افزود: یکی از مشهورترین شاگردان ایشان حضرت عبدالعظیم حسنی است.

خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: زیارت جامع کبیره از بهترین آثار ماندگار تاریخ تشیع است که باید با تفکر آن را مطالعه کرد.

وی با اشاره به توهین یکی از خوانندگان به ساحت مقدس امام هادی(ع) گفت: مطمئنا این ملعون امام هادی را نشناخته است.

طباطبایی نژاد خاطر نشان کرد: البته این فعالیت ها عجیب نیست چون همانطور که در قرآن آمده است دشمنان اسلام نخستین فعالیتی که برای تخریب این دین مبین انجام می دهند توهین به رهبران دینی است.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند که با اینگونه فعالیت ها هیچگونه خللی در عشق و ارادت ما نسبت به ائمه وارد نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به مذاکرات ایران با گروه 1+5 با ایران در بغداد اشاره کرد و ادامه داد: این نشست ها موجب می شود که افکار عمومی حرف های به حق ما را بشنوند و به حق هسته ای ما پی ببرند.

وی با بیان اینکه طبق فتوای مقام معظم رهبری ساخت سلاح هسته ای نامشروع و حرام است، تصریح کرد: فشارهای سیاسی برخی کشورهای غربی به ایران نوعی بهانه جویی برای مخالفت با تفکر اسلام است.

وی همچنین با اشاره به روز حمایت از خانواده های زندانیان افزود: نباید خانواده های زندانیان به خاطر گناهی که یکی از اعضای خانواده مرتکب شده مجازات شوند.




بازدید : 429
نویسنده : حامد عابدی

سلسله نشست‌های بزرگداشت نام‌آوران حوزه علمیه اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان،مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اعلام این خبر گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی منطقه چهار و پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ما را در برگزاری بزرگداشت نام آوران حوزه علمیه اصفهان یاری می‌کنند.

 محمود شالویی صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری بزرگداشت نام آوران حوزه علمیه اصفهان با اشاره به سلسه نشست‌های بزرگداشت نام آوران حوزه علمیه اصفهان افزود: اصفهان در طول تاریخ مهد هنر، علم و دانش همراه با معنویت بوده است.

همچنین معاون طرح و برنامه اداره کل ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: فراخوان و سفارش مقاله درخصوص نام آوران حوزه علمیه اصفهان، چاپ چکیده مقاله‌ها، برگزاری میزگردهای تخصصی در شهر اصفهان و شهرستانهای استان از مهمترین فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری نشست بزرگداشت نام آوران حوزه علمیه اصفهان است.

احسان مشکلانی با بیان اینکه این نخستین تجربه اداره کل ارشاد اسلامی استان در برگزاری چنین نشست‌هایی است، افزود: در تلاشیم که این نشست‌ها هرچه بهتر و کامل‌تر برگزار شود.

وی ادامه داد: در جشنواره مطبوعات آینده پرداختن اصحاب رسانه به این بزرگان یکی از پارامترهای مهم در ارزیابی داوران خواهد بود.

همچنین دبیر علمی بزرگداشت نام آوران حوزه علمیه اصفهان نیز با بیان اینکه اصفهان در طول تاریخ توانسته یک حیات فرهنگی مستمر داشته باشد، اضافه کرد: بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در این شهر در عصر صفوی صورت گرفته است.

محمد حسین ریاحی افزود: البته اصفهان در چندین دوره قبل از صفویه از شهرهای مهم علمی و فرهنگی کشور بوده است.

وی با بیان اینکه تفسیر قرآن، کلام، طب و ادب عربی و فارسی از جمله علوم مهم مفاخر اصفهان در طول تاریخ  بوده است، عنوان کرد: به همین دلیل این شهر پس از شهر مکه دومین پایتخت فرهنگ و تمدن جهان اسلام نامیده شد.




بازدید : 317
نویسنده : حامد عابدی

طرح فن آفرینانه پوشش چند منظوره خوراکی برای کاهش ضایعات محصولات کشاورزی در هشتمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی در بخش فن آفرینان نوپا موفق به کسب رتبه نخست و تندیس زرین این جشنواره شد.

فرشید سهیلی طراح و مبتکر این طرح در گفتگو با خبرنگار سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه این طرح یک پوشش به صورت محلول برای مواد خوراکی است، اظهار کرد: این پوشش از مواد اولیه موم و برنج تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پوشش چند منطوره مواد خوراکی به دلیل طبیعی بودن، ماندگاری میوه ها را به مدت طولانی افزایش می دهد، افزود: عطر و طعم میوه ها پس از استفاده از این پوشش به طورکامل حفظ خواهد شد.

سهیلی ادامه داد: پوشش های نگهدارنده مشابه ساخته شده در خارج از کشور به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در آن، ممکن است اثرات بدی بر روی مواد خوراکی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی به دلیل حجم داوری ها و رقابت فشرده میان شرکت کنندگان از سطح بالایی برخوردار است، بیان کرد: در بورس عرضه و فروش فناوری تعامل خوبی میان کارآفرینان و سرمایه گذاران و صاحبان ایده فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت نانو واحد صنعت پرشیا با بیان اینکه صنایع ما باور ندارند که می توانند با تکنولوژی متحول شوند، اضافه کرد: متاسفانه هنوز تکنولوژی نتوانسته جایگاه خوبی در صنعت بیابد.

وی در مورد واحدهای R&D در صنایع تصریح کرد: متاسفانه با وجود این واحدها در صنعت کشور، هیچ تحقیق کاربردی در آنها انجام نمی گیرد.

وی گفت: برخی تصور می کنند تکنولوژی و تحقیق تنها در دانشگاه ها کاربرد دارد، در صورتی که صنایع در کشورهای پیشرفته از واحدهای R&D به خوبی استفاده می کنند.


:: برچسب‌ها: صنعت R&D ,